illegale mods

Illegale mods

[UPDATE 15/11/2016]

illegale mods

Scroll naar beneden voor een volledige lijst met illegale mods!!!


Illegale mods

Officiële mededeling van Wargaming

Vandaag wil WG dus het een en ander duidelijk stellen:

  • We blijven hard verderwerken aan ons anti-cheat programma. We zijn wel realistisch en kunnen niet beloven dat op een dag het spel volledig cheat-vrij zal zijn. Cheaters zijn slim en de strijd ertegen gaat eeuwig verder. Wat we wel kunnen beloven is het feit dat we steeds zullen trachten het spel zo eerlijk mogelijk te houden, de cheat-incidenten te verlagen en actie te ondernemen tegen diegenen die cheaten en het spel dus niet eerlijk spelen.
  • We hebben een lijst opgesteld van verboden mods die we hier en nu met jullie gaan delen. We zullen deze lijst ook steeds bijwerken wanneer er nieuwe cheat-mods beschikbaar komen.
  • We hebben ook een duidelijk straf-systeem op poten gesteld. Dat systeem wordt op alle servers, alle regio’s toegepast en heeft betrekking op iedereen die verboden software gebruikt.

Spelers die voor de eerste keer worden “gepakt”, krijgen een ban van 7 dagen. Wordt dezelfde speler een tweede keer “gepakt” dan is dat een permanente ban!

Bij het volgende wringt waarschijnlijk het schoentje weer voor velen: het team dat zich hiermee zal bezighouden, hoeft aan de gebande speler helemaal geen verantwoording af te leggen of enig bewijs voor te leggen van  tegen welk feit er een inbreuk werd gepleegd of welke verboden mod er werd gebruikt.

snap-2016-11-08-001

En dan komen we nu aan het gedeelte dat van groot belang is! Welke mods worden toegelaten en welke zijn verboden? Opmerkelijk aan dit geheel is dat WG opnieuw een grijze zone toelaat. Langs de andere kant vinden we dat je maar “vanilla” moet spelen om niet tegen de lamp te lopen. Iedereen die cheat-mods gebruikt, zal zelf maar al te goed weten of de mod is toegestaan, wordt gedoogd of helemaal verboden is! Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten!

Ook WoTi had reeds een lijst gemaakt en zal deze aanpassen zodat die overeenstemt met het beleid van Wargaming.

Welke modificaties zullen worden bestraft?

Ten eerste heeft WG alle bestaande mods (zowel legaal als illegaal) onderverdeeld in 3 groepen:

  • Mods die geen spelvoordeel bieden, maar slechts informatie verschaffen aan de speler. Dit zijn “pure” mods in de traditionele betekenis en daar houdt WG van.
  • Mods die wél spelvoordeel bieden, maar op een positieve manier aan het spel bijdragen. Momenteel worden deze als “gedoogd” beschouwd en in de toekomst zal er gekeken worden om deze te implementeren in de vanilla client.
  • Mods die wél spelvoordeel bieden én nefast zijn voor het spel. Deze worden beschouwd als cheat-mods en zijn illegaal!

Onderstaande lijst zijn modificaties die in de derde categorie behoren. Spelers die betrapt worden op het gebruik ervan zullen bestraft worden.

  • Mods die de posities van de vijand doorgeeft, op een totaal andere manier dan die in de vanilla game client: 

    • door vernietigde objecten onmiddellijk aan te duiden op de mini-map of de map zelf
    • door de patroon-vluchten aan te passen zodat ze zichtbaar zijn (zichtbare tracers)
    • door de posities van SPG’s te berekenen a.d.h.v. tracers én deze te markeren op de mini-map
    • door gespotte vijandelijke voertuigen zichtbaar te houden, ook al richt je niet meer op hen
  • Software (mods) die het eenvoudiger maakt om vijandelijke schoten te blokkeren:

    • door hun exact richtpunt door te geven (met bv. een laserstraal): het punt/locatie waarop de vijand richt
  • Mods die jouw vertellen wanneer gespotte voertuigen herladen of de vijandelijke herlaadtijden laten zien

  • Auto-aim of de zogenaamde aimbots die meer functionaliteit bieden dan de in-game aim-lock:

    • zeker diegenen die richten op de zwakke plekken van de vijandelijke tanks
    • diegenen die richten voor de cheater zodat deze zich enkel kan concentreren op het rijden
  • Software/mods die het mogelijk maken om niet premium-consumpties automatisch te gebruiken (brandblusser, verbanddoos, reparatieset)

  • Mods die de transparantie van objecten aanpassen:

    • zodat vijandelijke tanks makkelijker kunnen worden gevonden
  • Mods die “spoken” achterlaten:

    • daar waar vijandelijke tanks het laatst gespot werden
  • Mods die werkelijk de fysieke kenmerken, prestatiekarakteristieken of effecten van om het even welk voertuig of object in het spel aanpassen of de spelregels ondermijnen

Voorlopige uitzondering:

  • In-match viewer

    • een mod die jou de bepantseringswaarden, zwakke plekken, enz. laat zien tijdens de battle.

In het verleden werd deze niet als cheat aanzien en momenteel wordt deze ook niet in de lijst met verboden mods opgenomen, hoewel WG wel denkt dat deze spelvoordeel biedt. Het ontwikkelteam is momenteel bezig met een eigen versie van de in-game viewer, maar dan eerder een in-game-garage versie. Eens dit klaar is en geïmplementeerd wordt in de vanilla client, komt deze mod op de verboden lijst te staan.


Onze Lijst met Verboden Mods

  • Bots: een volledige of gedeeltelijke automatische werking van voertuigen is ten strengste verboden. Dat wil zeggen: tanks die volledig of gedeeltelijk uit zichzelf gaan rijden en vuren.
  • Verwijderen van begroeiing: mods die bomen, bladeren, struiken, texturen van gebladerte verwijderen of de doorzichtigheid ervan aanpassen, zijn ten strengste verboden.
  • Lasers: Laser-pointers zorgen ervoor dat er een rechte lijn vertrekt vanuit de loop van diegene die vuurt. Ten strengste verboden dus!
  • 3D Hit-Skins: skins die de interne modules en posities van de bemanning laten zien zijn verboden, *behalve 2D hitskins.
    (We hebben bevestiging van WG dat de 2D hit skins worden toegelaten)
  • Aangepaste “tracers”: mods waarbij “tracers” worden getoond die dus voordeel bieden zijn ten strengste verboden. Bv. Highlighting tracers, zichtbaarheid van schoten op het scherm verlengen, enz.
  • Aangepaste auto-aim systemen zijn verboden:
    • Slimme auto-aim/aim assist systemen die op de zwakke plekken of modules van een tank richten.
    • /Of die niet op het midden van een tank richten, geleide schoten.
    • /Of die een doelwit kunnen volgen achter een obstakel en de omlijning blijvend laten zien.
  • Vrije camera mod: een vrije camera mag enkel gebruikt worden tijdens replays. Tijdens een gevecht is dit verboden.
  • Automatisch gebruik van consumpties: consumpties zoals een manuele brandblusser, kleine reparatieset en kleine verbanddoos die automatisch worden geactiveerd, zijn verboden.
  • Herlaadtijden van de vijand: het zien van de herlaadtijden van de vijandelijke voertuigen is verboden.
  • Vervanging van de Zesde Zintuig perk: mods die jouw bemanning dezelfde mogelijkheid bieden als wanneer ze de Zesde Zintuig perk zouden hebben, zijn verboden.
  • Altijd zichtbare omlijning: mods die ervoor zorgen dat je van elke vijandelijke tank blijvend de omlijning kan zien, zijn verboden.
  • Mini-kaart aanpassingen: mods die ervoor zorgen dat er op een passieve manier informatie wordt getoond op de mini-kaart, dus zonder tussenkomst van teamleden zijn verboden, zoals:
    • Aanduidingen van vernietigde objecten, omgevallen bomen, huizen, enz.
    • Aanduidingen van posities van waaruit vijandelijke SPG’s hebben gevuurd.
    • Looprichting van de vijandelijke tanks die zichtbaar zijn.
    • Zichtbaarheid van vijandelijke voertuigen die volgens de zichtbaarheidsregels van het spel niet zichtbaar zouden zijn.
    • HP van vijandelijke voertuigen (met/zonder installatie van XVM)
    • Minimap Tanview Extended
  • Mod Zichtbare Uitrusting: wanneer je een vijandelijke tank in het vizier hebt, zie je welke uitrusting hij gemonteerd heeft. Dit geeft een duidelijk spelvoordeel en is verboden!
  • (Master) Ambush Mod: berekent de struiken/begroeiing en camo-waarden tussen jou en het doelwit. Geeft een enorm voordeel en is dus verboden!
  • *Onverwoestbare Objecten Markeren: alle onverwoestbare objecten worden gearceerd of opvallend ingekleurd. Dit geeft spelvoordeel en is verboden.

Let op! Bovenstaande lijst bevat zeker niet alle verboden mods, daar er dagelijks nieuwe mods worden bijgemaakt. Het geeft wel een duidelijk overzicht van wat werkelijk niet zou toegelaten zijn en kan leiden tot een ban. We zeggen inderdaad

Deze lijst kan en zal aangepast worden zodra wij over meer of betere informatie beschikken. Nogmaals, ga niet blindelings af op de lijst die wij hier publiceren (en aanpassen). M.a.w. is World of Tanks Info niet verantwoordelijk voor eventuele, onaangename verrassingen waarvoor je kan te staan komen. Een ban kan je nooit op ons afschuiven. 😉 Maar met een beetje gezond verstand weten jullie zelf wel wat kan en niet kan, gebruik dat beetje dan ook!


 

 

LIJST MET ILLEGALE MODS (uitgebreid)

 

LIJST MET LEGALE MODS (uitgebreid)


Geef een reactie