update 9.15.1

Update 9.15.1: Technische Zaken

Het is bijna zo ver … update 9.15.1 komt eraan. Mits enige vertraging (normaal 20/07 nu 26/07) komt de update er dan toch aan. Maar veel opvallends nieuw voor het blote oog moet je niet verwachten. Zoals we reeds schreven in een vorig artikel is bij deze update vooral wat onder de motorkap zit belangrijk én het grootste deel van de update. 😉

Maar wat is er dan zo belangrijk onder die motorkap? Wel, de volledige battle interface wordt aangepast naar de programmeertaal ActionScript 3.0. Verder in dit artikel leggen we het doel uit van deze aanpassing, wat de voordelen van ActionScript 3.0 zijn en hoe je eventuele ongemakken na de update kan tegengaan.

Waarom hebben we de nieuwe versie van ActionScript 3.0 nodig?

Wanneer het spel werd uitgebracht in 2015 werd ActionScript 2.0 gebruikt voor de battle interface ontwikkeling. In 2015 werd reeds de World of Tanks garage omgezet naar ActionScript 3.0 en nu met update 9.15.1 zal het gehele spel worden omgezet naar ActionScript 3.0. Over het algemeen zal de prestatie van het spel hetzelfde blijven of misschien een heel klein beetje verbeteren. Het grootste voordeel van ActionScript 3.0 zit hem in het feit dat er veel meer mogelijkheden worden aangeboden om de game client te optimaliseren, maar ook voor de mod-bouwers zal het meer vanzelfsprekend zijn om spel-modificaties te ontwikkelen daar ze de mogelijkheid krijgen om AutoDesk Scaleform te gebruiken.

Je ziet … allemaal heel technisch en niks daarvan zal je opmerken na de update. “Onder de motorkap” dus. 😉

Modificaties voor de game client

Tijdens het ontwikkelen van een nieuw platform voor de battle interface werkte Wargaming heel nauw samen met de meest populaire mod-bouwers. Dankzij eerdere inspanningen werden de risico’s op verminderde prestaties door derde-partij client modificaties drastisch naar beneden gehaald.

BELANGRIJK! Het is niet te raden om mods te installeren voor oudere World of Tanks versies of mods te verplaatsen van de ene map naar de 9.15.1 map. Dit kan leiden tot een onstabiel spel!

Ondanks de nauwe samenwerking tussen de ontwikkelaars van World of Tanks en de mod-bouwers, zullen sommige mods mogelijk niet meer bruikbaar zijn na de update. Installatie van mods die niet werden ontwikkeld met ActionScript 3.0, kunnen technische problemen opleveren. Daarom is het niet aan te raden volgende mods te installeren in de game client:

XVM

  • Garage Tank Carousel
  • Minimap
  • Minimap HD

ANDERE

  • Deluxe info panel
  • Deluxe damage panel (custom damage panel)
  • Elevation angles
  • Team HP
  • Zayaz’s shell panel
  • Chat with message history
  • Tank icons

Problemen door gebruik van mods

Er zijn heel veel spelers die gebruik maken van mods. Wargaming waarschuwt hierbij nogmaals dat die mods niet door hen werden ontwikkeld, maar door derde-partij ontwikkelaars en gebruikers. Dat wil dus zeggen dat een nieuwe officiële update van World of Tanks ervoor kan zorgen dat bepaalde mods niet meer werken of zelfs de installatie ervan problemen oplevert voor jouw spel, waardoor de kans bestaat dat het spel volledig moet worden verwijderd en opnieuw geïnstalleerd dient te worden. Vaak voorkomende problemen zijn: verminderde spelprestaties, blokkeringen (freeze), uitval (crash), missende texturen en andere problemen.

BELANGRIJK! Wargaming is niet verantwoordelijk voor game client problemen die werden veroorzaakt door het gebruik van modificaties!

Echter … wie een beetje heeft opgelet gedurende de laatste updates zal weten dat sinds update 9.12 de mogelijkheid er is om het spel op te starten zonder mods. Dit doe je door het spel op te starten in veilige modus.

wot_veilige modus

Dus … nog enkele dagen geduld. Normaal gesproken is de update er op 26/07-27/07/2016. 😉

woti_handtekening


Geef een reactie