Update 9.20 op Publieke Test Server

Commandanten,

het is zo ver! Gisteren meldden we nog dat de Publieke Test Server werd bijgewerkt en we hebben ook al toegang! Wijzelf hebben het pas deze morgen opgemerkt, wegens gisterenavond andere verplichtingen (met dochterlief Minecraften).

Dus … bij deze kunnen we volop aan de slag met Update 9.20 op Publieke Test! In dit artikel zullen we alle zaken die we reeds hebben gepubliceerd én alle nieuwe zaken, verzamelen. Dit artikel zal ook steed bijgewerkt worden wanneer er zich nieuwe ontwikkelingen voordoen.

Voertuigen


Met update 9.20 krijgen we heel wat voertuigaanpassingen en ook nieuwe voertuigen te zien. Bij de nieuwe voertuigen denken we dan vooral aan de Chinese tankjagers die dan toch ook op de EU regio worden gelanceerd (zoals we hadden voorspeld). We overlopen alles wat je moet weten.

Nota: De herbalancering voor de Britse voertuigen werd nog niet geïmplementeerd in Update 9.20 omdat het werk eraan nog niet volledig klaar is. Wat er zal gewijzigd worden, kan je in dit artikel nalezen.

Herbalancering Voertuigen

In Update 9.20 werden belangrijke aanpassingen doorgevoerd met betrekking tot de herbalancering van het spel. Deze aanpassingen zijn van toepassing op de naties: Frankrijk, Duitsland, Japan, U.S.S.R. en U.S.A.

Alle details over deze herbalanceringen kan je via onderstaande knop terugvinden:

OPGELET! Wargaming heeft zich bedacht wat betreft de Bat.-Châtillon 25 t!!! Momenteel zien ze geen overtuigende reden waarom het voertuig zou moeten aangepast worden! De Bat.-Châtillon 25 t blijft dus zoals hij is!

Chinese Tankjagers

Zoals wij reeds hadden voorspeld, komen de Chinese tankjagers toch naar de EU (en andere) servers. Onderstaand vind je het officiële overzicht (Tech Tree) terug die Wargaming ons heeft aangereikt. De komende dagen zullen de uitgebreide specificaties voor elk voertuig apart, door ons gepubliceerd worden op de website.

Wijzelf hebben al met een paar van deze voertuigen enkele gevechten achter de rug op de Publieke Test Server en we moeten toegeven dat er heel wat plezier zal beleefd worden met deze tankjagers. Het zijn zeker en vast geen slechte voertuigen!

HD Modellen

Artillerie

De vergrootte ontploffingscirkel -waarin schade mogelijk was- zorgde voor verwarrende toestanden. Toestanden waarvan je dacht veilig te staan voor artillerie, achter een obstakel, maar je toch schade ontving. Wargaming heeft daarom de verdovings- en schademechanieken voor artillerie wat verfijnd. Deze moeten nu worden getest op supertest. Er werden ook enkele extra variabelen in het spel gebracht m.b.t. vuren over obstakels heen:

  • Je hoeft je geen zorgen te maken over artillerievuur wanneer je achter een obstakel staat dat 2 of meer meters dik is en wanneer jouw tank er volledig achter verschuilt zit. Je bent er veilig: wanneer een SPG vuurt, zal jouw tank niet beschadigd of verdoofd worden.
  • Tanks die achter obstakels staan die geen 2 meter dik zijn, zullen verdoofd worden én zullen schade ontvangen alsof ze in open veld stonden.
  • Er is ook nog een derde scenario: de dekking is dik (+2 m), voertuig is niet volledig verborgen achter het obstakel. Gebaseerd op het zichtbare oppervlak van het voertuig kan die:
    • 25% van de totale schade en verdovingstijd
    • 50% van de totale schade en verdovingstijd
    • 75% van de totale schade en verdovingstijd
    • 100% van de totale schade en verdovingstijd

Daarbovenop krijg je als SPG speler een beter inzicht in jouw gevechtsprestaties na een gevecht, want je zal ook gebriefd worden over de totale verdovingstijd dat je hebt aangericht.

Alle stun info op jouw scherm krijgen tijdens een gevecht?

Nieuwe Gevechtsmodus


Grand Battle

Vanaf Update 9.20 krijgen we een nieuwe gevechtsmodus: Grand Battle. In deze modus spelen we met 30v30 spelers op een kaart die 1.4 op 1.4 km groot is. Er kan enkel met Tier X voertuigen gespeeld worden en er wordt gespeeld volgens de regels van de gekende Willekeurige Gevechten: ofwel de vijandelijke basis veroveren, ofwel elke vijand vernietigen. Er wordt ook een beperking van 4 artillerie-voertuigen opgelegd voor elk team. Voor deze modus werd een nieuwe kaart ontwikkeld, genaamd Nebelburg.

Alles nog eens op een rijtje:

  • 30v30
  • Kaart: Nebelburg – 1.4 x 1.4 km
  • Enkel Tier X voertuigen
  • Max. 4 SPG’s per team
  • Winnen doe je door:
    • Elk vijandelijk voertuig te vernietigen of
    • de vijandelijke basis te veroveren
  • Max. 15 minuten

Beloningen, Prestaties en Statistieken

  • Spelers kunnen Obligaties verdienen. Je moet wel een minimum van 400 basiservaring verdiend hebben.
  • Aantal Obligaties hangt af van de hoeveelheid verdiende basiservaring.
  • Persoonlijke Missies kunnen ook in Grand Battles worden voltooid.
  • Ook Meesterschapsbadges en Markeringen van Uitmuntendheid kunnen verdiend worden in Brand Battles.
    Dit werd teruggeschroefd. Ph3lan heeft dit bevestigd op het forum.

  • Grand Battles worden niet meegeteld in de samenvatting van jouw Statistieken en hebben ook geen effect op de statistieken van de Willekeurige Gevechten.
  • De statistieken van de Grand Battles zullen wel worden samengevoegd en weergegeven in Statistieken > Statistieken > Gevechtstype: Grand Battle.
  • Voertuigstatistieken zullen worden weergegeven in Statistieken > Voertuigen > Gevechtstype: Grand Battle.

 

Kaart Nebelburg

(Wist je dat Festung Nebelburg ook een metal-band is?)

Hoe te spelen?

We horen jullie al vragen hoe je deze modus kan spelen, want in het gevechtsmenu (waar je kan kiezen voor bv. Willekeurige Gevechten, Stronghold, Teamgevechten, enz.) vind je deze modus niet terug. Dat klopt helemaal!

Jullie moeten eens een kijkje nemen naar het Instellingenmenu. Daar werd een nieuwe optie toegevoegd in het Willekeurige Gevecht blokje: “Grand Battle”, wat moet geselecteerd worden.

Met andere woorden kan je er zelf niet voor kiezen om constant deze modus te spelen. Wanneer je een tier X voertuig selecteert om met in gevecht te gaan -uiteraard in een Willekeurig Gevecht- dan krijg je al dan niet en willekeurig de Grand Battle modus.

Dit is een beetje jammer. We hadden liever gezien dat men deze optie kon kiezen in het Gevechtsmenu. Maar helaas.

Kaarten


Voor update 9.20 werden ook een paar kaarten onder handen genomen. De aanpassingen die werden doorgevoerd hebben alles te maken met moeilijk bereikbare plaatsen op die kaarten. M.a.w. het verhinderen ervan of net ervoor zorgen dat voor beide teams die locaties te bereiken zijn.

Op onderstaande kaarten werden aanpassingen doorgevoerd:

  • Karelia
  • Steppes
  • Lakeville
  • Abby
  • Mines
  • Sacred valley
  • Mountain Pass
  • El Halluf
  • Arctic Region

Diverse Aanpassingen


Timers

De timers die je te zien krijgt wanneer je de vijandelijke basis verovert of wanneer jouw basis wordt veroverd door de vijand, kregen een overhaul.

Verdienen van Obligaties

Nog een aanpassing die werd doorgevoerd en effect zal hebben vanaf Update 9.20, is het feit dat je nu ook Obligaties kan verdienen in Willekeurige Gevechten. Echter zal dit enkel kunnen met Tier X voertuigen én zal je minimaal 400 basiservaring moeten verdiend hebben. Het aantal Obligaties hangt af van de hoeveelheid basiservaring je hebt verdiend. Hoe hoger de basiservaring, des te meer Obligaties zal je ontvangen.

🆕Poolse vrouwelijke stemmen

Voor update 9.20 werden nog Poolse vrouwelijke stemmen aan het spel toegevoegd.

 

Klassementsgevechten


De Klassementsgevechten zijn er terug met update 9.20 en al vanaf de Publieke Test! Spelers die zich op de Publieke Test Server bevinden, kunnen Stage 3 van de Klassementsgevechten spelen. Wargaming heeft heel wat terugkoppeling ontvangen na het Beta Seizoen en hebben enkele aanpassingen doorgevoerd zodat ons plezier binnen deze Klassementsgevechten, gegarandeerd blijft (of dat hopen we toch). We zetten alle aanpassingen voor jullie op een rijtje.

Verfijning van de essentiële zaken

Het basissysteem waarin we kunnen vechten tegen magnifieke spelers met dezelfde ervaring (als jezelf), werkt. Echter was er volgens de top-spelers totaal geen uitdaging om de ladder te beklimmen naar Rang 5.

WG trachtte hier iets aan te doen door het systeem achter het verdienen van chevrons en rangen, aan te passen. Hun waarden werden verhoogd, zodat je in een gevecht nog beter moet presteren om ze te kunnen verdienen.

Zo ziet het eruit in 9.20

  • Het aantal rangen blijft ongewijzigd
  • Aantal nodige chevrons om een rang te stijgen, werd aangepast. De verdeling ziet er als volgt uit: 1-3-5-7-9. Je hebt dus maar 1 chevron nodig om naar rang 1 te gaan. Echter heb je nu 9 chevrons nodig om van rang 4 naar rang 5 te gaan.
  • Mechaniek achter voertuigrangen werd ook aangepast: vanaf Beta Seizoen 2 zal je 5 chevrons nodig hebben om naar een volgende rang te gaan (ongeacht welke rang jouw voertuig heeft momenteel).
  • Chevrons verdienen werd ook aangepast:
    • Gevecht winnen én in de top 10 ⇒+1 chevron
    • Gevecht winnen én bij de laatste 5 ⇒ je behoudt evenveel chevrons
    • Gevecht verliezen én in de top 5 ⇒ je behoudt evenveel chevrons
    • Gevecht verliezen én NIET in de top 5 ⇒ -1 chevron

De hele bedoeling van deze aanpassingen is om het betere teamwerk te promoten. Hoewel het in Klassementsgevechten helemaal draait om persoonlijke prestaties, is het toch het gehele team dat een specifiek gevecht wint.

Dat is ook de reden waarom het aantal spelers van een verliezend team die hun chevrons behouden, werd vergroot. Met andere woorden is het van groot belang om toch niet op te geven wanneer je ziet dat de vijand je langs alle flanken overrompeld. Goed teamwerk wordt dan uiteindelijk beloond door het niet afnemen van chevrons.

Verbetering van de balans

  • De matchmaker werd slimmer en zal proberen in beide teams hetzelfde aantal medium en zware tanks te plaatsen. (dat proberen is goed 😛 )
  • SPG’s gelimiteerd op 2 per team.
  • Meer kaarten worden beschikbaar gesteld en de rotatie ervan werd verbeterd.

Beloningssysteem kreeg een make-over

Vanaf Seizoen 2 zal je niet moeten wachten tot het einde van het seizoen om een groot deel van jouw verdiende Obligaties (bonds) te ontvangen. Ook de waarde van de beloningen zullen stijgen.


Publieke Test – Iteratie 2

  • Sinds gisteren, 10/08/2017 werd de Tweede Iteratie van de Publieke Test gelanceerd. Daarbij werden enkele wijzigingen doorgevoerd. Echter gaat het hier vooral om bug fixes en geen specificatie-aanpassingen.
  • Verbeterde Uitrusting kan enkel gedemonteerd worden met Obligaties. Bij lancering van Update 9.20 zal Verbeterde Uitrusting gratis gedemonteerd worden van alle voertuigen bij alle spelers, zodat ze deze opnieuw kunnen monteren zoals gewenst.
  • Het Grand Battle type zal automatisch niet geselecteerd staan bij spelers die op een pc spelen met lage prestaties. Echter kunnen ze in het instellingenmenu de optie wel nadien selecteren.

 

  • M48A1 Patton: de onderzoekskost werd aangepast van 160.000 naar 205.000.

 


Geef een reactie